Zoekmachine optimalisatie.

Zoekmachine optimalisatie of SEO is één van de belangrijkste onderdelen van het online ondernemen. Websites die niet gevonden worden door Google, of slechts lage posities in de zoekresultaten hebben, lopen enorm veel bezoekers mis. Zoekmachine optimalisatie heeft als doel een website hoger te laten scoren bij zoekmachines als Google en Bing om zo meer relevante bezoekers te krijgen en serieuzer genomen te worden.

Hou Google niet voor de gek

Veel bedrijven die zoekmachine optimalisatie beloven gaan in de fout doordat ze proberen Google voor de gek te houden. Met slimme trucjes lukt het hen de positie van een website – tijdelijk – een boost te geven. Echter, op de lange termijn werkt dit meestal averechts.

Google weet de websites die gebruik maken van deze trucs steeds beter te vinden en geeft ze vervolgens een penalty. Dit betekent dat uw website uit de zoekresultaten gehaald wordt. Een website weer op de rit krijgen na een penalty blijkt enorm moeilijk te zijn.

Zoekmachines willen kwaliteit

Naast het opsporen van trucs die SEO-bedrijven gebruiken maakt Google ook gebruik van medewerkers die niets anders doen dan zoekresultaten bekijken en beoordelen. Ze bezoeken de websites en kijken of deze aansluiten bij de zoekopdracht. Vervolgens kan er een kwaliteitsscore aan de website gegeven worden.

Krijgt uw website een lage score? Dan zal uw website dalen in de zoekresultaten. Ook wanneer Google merkt dat bezoekers na het klikken op uw zoekresultaat al snel weer terugkeren naar de andere zoekresultaten, zal de kwaliteitsscore van uw website dalen. U heeft er dus belang bij dat bezoekers zich thuis voelen op de pagina’s van uw website die ze bezoeken.

Ga voor kwaliteit

Hoogwaardige zoekresultaten leiden tot tevreden – en terugkerende – bezoekers. Zoekmachines hebben er daarom veel belang bij de beste zoekresultaten tonen. De enige manier om uw website tussen deze zoekresultaten te krijgen is door kwaliteit te leveren. Dit betekent:

  • Relevante informatie
  • Unieke content
  • Optimale gebruikersbeleving

Wij helpen u met kwalitatieve, unieke content

Onze foto’s hebben een positief effect op alle hierboven genoemde punten. Foto’s van steden zijn relevant voor de pagina’s waarop u diensten of producten uit een bepaalde regio toont. De foto’s zijn uniek, waardoor u er zeker van bent dat dezelfde foto nergens anders op het internet te vinden is.

Bovendien draagt een goede, herkenbare foto bij aan een optimale de gebruikersbeleving van uw bezoekers. Zowel Google als uw bezoekers zullen zien dat u tijd en aandacht besteed aan de informatie en de manier waarop u deze toont aan de eindgebruiker.

Bedrijvengidsen

Heeft u een bedrijvengids? Probeert u de regionale pagina’s van uw bedrijvengids naar een hoger niveau te tillen voor Google? Kijk dan bij onze informatie voor bedrijvengidsen.