Bedrijvengidsen.

Het verkrijgen van een goede positie voor uw bedrijvengids in de zoekresultaten van zoekmachines als Google is niet altijd eenvoudig. Zoekmachines kiezen er over het algemeen voor om eerst websites van lokale bedrijven te tonen omdat die vaak het meest relevant zijn voor de zoeker.

Bedrijvengidsen ranken een stuk lager omdat de pagina’s van een bedrijvengids voornamelijk bestaan uit opsommingen van bedrijven. Los van de bedrijfsgegevens zijn deze pagina’s inhoudelijk vrij zwak waardoor Google – meestal terecht – voorrang geeft aan andere websites die wel onderscheidend genoeg zijn.

Unieke content en relevantie

De enige manier om uzelf te onderscheiden is door met meer unieke content te gaan werken op uw bedrijvengidspagina’s. Hierbij moet de nadruk liggen op unieke, kwalitatieve en relevante content. Zorg ervoor dat de informatie ook echt meerwaarde heeft voor de gebruiker. Want als de gebruiker het interessant vindt, dan vindt Google dat vanzelf ook.

Uw bedrijvengids optimaliseren voor zoekmachines

Vindt u dat uw bedrijvengids onterecht een lage ranking heeft? Dan is het aan u om te bewijzen aan Google dat u een hogere positie verdient. Zorg er daarom voor dat al uw pagina’s een onderscheidend karakter hebben. Dit heeft u mogelijk al gedaan door met goede zelfgeschreven informatieve teksten te werken. Echter is dat tegenwoordig niet meer voldoende.

Hoger ranken met unieke foto’s

Als u goed wilt scoren dan moet u het gehele gewicht aan unieke content vergroten. Dit betekent dat u naast unieke teksten ook unieke afbeeldingen gaat tonen. Standaard stockfoto’s werken helaas niet omdat zoekmachines de foto’s herkennen en zien dat de foto’s op vele andere websites ook gebruikt worden.

Bovenstaand voorbeeld laat zien hoe het toevoegen van een unieke relevante foto de pagina veel meer kracht geeft. Zo verbetert u niet alleen uw reputatie bij Google, maar ook de gebruikersbeleving – en daarmee mogelijk ook de conversie van de pagina!